Aby sprawdzić aktualny status przesyłki wystarczy wejść na stronę alipaczka.pl, wpisać numer przesyłki i kliknąć Szukaj
Status ten znaczy dokładnie... NIC. Absolutnie nie przesądza to o opłatach typu VAT/cło, nie oznacza to również podróży do kolejnego WER albo docelowego UP. Status ten generowany jest automatycznie, zawsze o pełnych godzinach (czasem nawet nieistniejących). Status został wprowadzony prawdopodobnie tylko w celu zmniejszenia liczby telefonów na infolinię.
Dlaczego alipaczka.pl nie pokazuje tego statusu?
Ponieważ nasz tracking pochodzi z wewnętrznego API Poczty Polskiej gdzie nie ma fałszywych statusów, a statusy o kontroli celnej są dokładniejsze. Większość stron niestety podaje tracking z fałszywymi statusami ze strony emonitoringu.
Wszystko zależy od rodzaju przesyłki. Dla przesyłek pocztowych z Chin średni czas nadejścia do Polski (do którego należy doliczyć kilka dni do doręczenia) jest podany w dziale statystyki na naszej stronie ( Link )
Nie, opłaty mogły zostać naliczone z deklaracji na paczce, przesłanej informacji od adresata lub paczka została wysłana do innego WER do odprawy celnej.
Szybko możesz to policzyć używając naszego kalkulatora vat.alipaczka.pl
Pamiętaj, że cło jest naliczane tylko dla przesyłek o wartości przekraczającej 150 euro. Firmy kurierskie (DPD/DHL/Fedex) mogą mieć własny system naliczania opłat dodatkowych za odprawę.
Cło na smartfony wynosi aktualnie 0% :)
Prawidłowe zgłoszenie powinno zawierać:
Aktualny kurs znajdziesz na stronie kurs.alipaczka.pl
Aktualny kurs znajdziesz na stronie kurs.alipaczka.pl
Przy płatności kartą lub przez platformę Przelewy24 zwykle zwrot pieniędzy pojawia się na koncie w ciągu 1-10 dni (sporadycznie trwa to do 14 dni). W przypadku płatności BLIK możesz dostać maila od Przelewy24 z pytaniem o numer konta do zwrotu.
Przesyłkę można uznać za zaginioną jeśli nie została doręczona w przeciągu 60 dni od daty fizycznego nadania.
Pierwszym krokiem jest upewnienie się czy przesyłka jest rejestrowana, jeśli nie jest to przesyłka kurierska a nie widzisz w śledzeniu na alipaczka.pl informacji z Poczty Polskiej to prawdopodobnie jest to przesyłka nierejestrowana. Przesyłki nie posiadają statusów spoza kraju nadania, a jeśli je posiadają to jest to jedynie przewidywany przez przewoźnika czas a nie realne położenie przesyłki. Jeśli przesyłka nie dotrze w ciągu 60 dni od nadania to należy zwrócić się do sprzedawcy o zwrot pieniędzy, gdyż prawdopodobnie została zagubiona.
Prawo do reklamacji na poczcie ma jedynie nadawca przesyłki. Na szczęście większość platform sprzedażowych oferuje pełen zwrot pieniędzy za zagubioną przesyłkę. Wystarczy otworzyć spór lub skontaktować się z obsługą sklepu. Najpopularniejsze z takich platform to: aliexpress.com, gearbest.com, banggood.com, tomtop.com, wish.com,
Prawo wniesienia reklamacji zawsze przysługuje nadawcy, adresatowi tylko w przypadku, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo, gdy przesyłka zostanie doręczona adresatowi.
Jeśli jest to przesyłka: nierejestrowana (niepolecona), rejestrowana (polecona), Global Express lub EMS to zostanie doręczona przez Pocztę Polską*.
*Sporadycznie doręczenie może być zrealizowane przez podwykonawcę za pośrednictwem kuriera lub przesyłki krajowej Pocztą Polską.
Najpierw upewnij się, że jest to przesyłka rejestrowana (polecona/paczka) lub kurierska. Przesyłki pocztowe rejestrowane, powinny zostać doręczone w przeciągu 14 dni od nadejścia do WER Warszawa. czasem ten czas się wydłuża ze względu na kontrole celną.
Najpierw upewnij się, że jest to przesyłka rejestrowana (polecona/paczka) lub kurierska. Następnie skontaktuj się ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia czy na pewno podał poprawny numer przesyłki. Jeśli sprzedawca będzie unikał odpowiedzi lub będzie wciskał jakieś bajki najlepszym wyjściem będzie ubieganie się o zwrot pieniędzy poprzez otwarcie sporu. Takie sytuacje prawie nigdy nie wynikają z winy błędu Poczty Polskiej więc męczenie ich, że coś namieszali nie ma sensu.
Kod należy podać bez myślnika, czyli dla 12-345 nalezy wpisać 12345.
Spór należy otworzyć nie wcześniej niż na 3 dni przed końcem okresu ochrony. Jeśli sprzedawca wydłużał okres ochrony to nie wcześniej niż 3 dni przed upłynięciem 2 miesięcy od wysłania zamówienia.
Lista kuponów znajduje się TUTAJDodatkowe kupony dostępne są w aplikacji mobilnej AliExpress
Możesz się skontaktować z nami przez nasz formularz kontaktowy
Znajdziesz nas na portalu ze śmiesznymi obrazkami wykop.pl ( ͡° ͜ʖ ͡°)